Monday, March 8, 2010

Oscar Winners



So, the Oscar winners were revealed last night, and "Logorama" is the best animated short. Honestly I was a bit surprised. Although the short has some interesting and creative use of popular logos as well as some tight action, it was ultimately, in my opinion, weaker than both "French Roast" and "The Lady and The Reaper". On the other hand, "Up" won the best animated feature, and that's definitely no surprise there since it is a great film. (However, I still can't get over the fact that Cloudy with a Chance of Meatballs didn't get nominated while The Princess and the Frog did...)

昨天晚上奧斯卡贏家出爐了, 動畫短片的得獎者是 "Logorama". 說真的我有點訝異. 雖然這短片用很有趣的方式來利用我們常看到的商標和招牌人物, 而且還有許多激烈的動作場面, 但我個人還是認為 "French Roast" 和 "The Lady and The Reaper" 比較好看. 另外, "天外奇蹟" 贏得了最佳動畫電影, 這就沒什麼好驚訝的了, 因為那的確是部鉅作. (不過, 我還是無法了解為什麼 "食破天驚" 沒被提名, 反而 "公主與青蛙" 那麼無趣的作品卻入圍了...)

2 comments:

  1. 這篇我找了好一陣子~終於看到了!!
    我覺得還滿有趣的,會令我想看結果到底會怎樣~XP
    而且邊看邊認一些LOGO頗好玩的!!
    只是最後的結局令我不解...
    至今還是不太懂這片子想表達什麼@_@??
    我覺得還不錯看!!:D

    入圍的那幾部~
    我個人也比較喜歡"French Roast"~:)

    ReplyDelete
  2. 根據 Logorama 的作著 H5 的說法, 這片想要反映出我們現今社會過於充斥著那些企業集團的商標, 廣告和媒體實在是過於飽和. 最終這種世界還是被大自然的力量(地震與石油海嘯)給殲滅了.

    我是也覺得不錯看, 只是覺得其他的作品更優, 更有資格得到奧斯卡而已...

    ReplyDelete